Iets over mezelf
Iets over mezelf
Door verschillende traumatische levensgebeurtenissen (oa verlies, intergenerationeel trauma, fertiliteitstrajecten, tijdelijke invaliditeit, kindstotterproblematiek, burnout, depressie) moest ik mijzelf onderzoeken om te zorgen dat ik er weer bovenop kwam. In deze herstelprocessen heb ik vooral mijzelf en mijn hoogsensitiviteit, maar ook vele vormen van hulpverlening leren kennen, zowel op medisch, psychisch als spiritueel gebied.
Ik heb mijzelf hierin verder verdiept. Het heeft me breed leren kijken naar mijzelf en naar anderen. Voor niks is een kant-en-klare oplossing of trucje.
Als holistisch psychologe kan ik al deze verschillende kennis en ervaring inzetten.
Ik ben opgeleid tot psycholoog aan de Radbouduniversiteit in Nijmegen en in 2013 tot HSP-begeleider in het EszenzZ instituut in Amsterdam. Na diverse workshops en cursussen op het gebied van lichaamsbewustwording, trauma, contextuele therapie, mindfulness en spiritualiteit zijn uiteindelijk meditatie, stilte en de natuur mijn grootste leermeesters gebleven. Ze helpen mij te blijven voelen wat voor mij echt is.
Ik heb me daarbij gerealiseerd dat wijsheid vooral iets is wat zich stap voor stap in jezelf ontvouwt, zodra je nieuwsgierig wordt naar wat er in jou leeft en je genoeg veiligheid ervaart om te kunnen leren.
![]()
Wat lezers zeggen over het boek…
“De enorme veerkracht die ze ons en alle anderen in haar directe omgeving heeft laten zien is bewonderenswaardig. Dit boek neemt je mee in dit leerproces en kan een hulp zijn voor iedereen die met tegenslagen te maken krijgt.” (Annemarie Uijen en Tim olde Hartman, huisartsen in Nijmegen-Noord)
“Zo mooi je boek… alleen het nawoord nog en dan heb ik m uit. M’n hart voelt zo open nu.”
“Wow , wat mooi en waardevol hoe jij dit allemaal hebt kunnen verwoorden . Heel verhelderend was dat voor mij. Ik herkende veel en was verrast omdat ikzelf veel verbindingen niet zo heb kunnen leggen.
Herkenbaar als de buitenwereld zo anders in het leven staat en reageert dan jijzelf.
Door jouw boek ontdekte ik ook hoe snel ik dingen doe of laat om maar niet de ander te kwetsen. Het is blijkbaar een tweede natuur geworden. Het was fijn , verwarmend en verhelderend om jouw boek te mogen lezen. Dank je wel. “








